Stran 1 od 1

noč ima svojo moč

OdgovorObjavljeno: Po Jun 04, 2007 8:31 am
Napisal/-a PIKA
Raziskave vedno znova potrjujejo, kako pomemben je cirkadiani ritem ali 'biološka ura' za dosežke športnikov. Ta notranja ura, ki je usklajena z menjavo dneva in noči, vpliva na vedenjske in fiziološke ritme v telesu. Ena od novejših raziskav, ki je preučevala vpliv cirkadianega ritma na dosežke plavalcev, je ugotovila, da so sposobnosti plavalcev zjutraj in dopoldan bistveno manjše kot popoldan in zvečer. Razen biološke ure pa za to obstajajo še drugi razlogi, od neogretih mišic in sklepov, prehranskega statusa, nižje temperature okolja in podobnega. V raziskavi so se osredotočili izključno na cirkadiani ritem. Njegov vpliv so preverjali pri 25 tekmovalnih plavalcih v 50 do 55 zaporednih urah. Njihov ritem je bil sestavljen iz 180 minut ultra kratkega cikla spanja in budnosti: eno uro so spali v temi, dve uri so bili budni v somraku. Vsak plavalec je moral šestkrat preplavati 200 metrov po svojih najboljših močeh, med vsakim plavanjem je minilo devet ur. Med 2. in 8. uro zjutraj so plavali precej počasneje kot v ostalih urah. Najboljše plavalne rezultate so dosegali okrog 23. ure zvečer. Morda bodo te ugotovitve vrhunskim športnikom pomagale zamakniti biološko uro tako, da bo čas njihove največje zmogljivosti usklajen s časom tekmovanja.

OdgovorObjavljeno: Po Jun 04, 2007 8:36 am
Napisal/-a udovich
Zanimiiva raziskava, čeprav ji nisem preveč naklonjen, kolikor jaz vem iz mojih osebnih izkušenj, pa tud koliko sem bral, vem, da so najboljši rezultati in najboljše ure za trening men 10 in 12 zjutraj ter med 17 in 20 zvečer. Res je, da pa nisem še probal trenirat ob 23 zvečer, enkrat sem sicer tekmoval ob desetih zvečer, in mislim, da mi je kar šlo,......

OdgovorObjavljeno: Po Jun 04, 2007 8:43 am
Napisal/-a PIKA
Vrjetno trenirajo že zjutraj...samo rezultate na tekmi pa dosežejo zvečer..